Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Biblioteka Międzywydziałowa
(4)
Autor
Bogusz Dariusz
(2)
Kowaleczko Grzegorz
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Aerodynamika
(2)
Lot
(2)
Lotnicy wojskowi
(2)
Samoloty
(2)
Szkolenie wojskowe
(2)
Kształcenie
(1)
Lotnictwo wojskowe
(1)
Royal Australian Air Force
(1)
Symulatory
(1)
Wojsko Polskie (1944- )
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Australia
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(3)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Fizyka i astronomia
(2)
Matematyka
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Transport i logistyka
(1)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 311-315.
SYMULATORY I TRENAŻERY W SZKOLENIU LOTNICZYM . Rozwój symulatorów i trenażerów lotniczych . Rzeczywistość wirtualna i mieszana - przyszłość szkolenia symulatorowego Rozwój lotniczych symulatorów w Polsce Symulatory szkolenia lotniczego do roku 2000 Symulatory szkolenia lotniczego po 2000 roku Podział symulatorów Szkoleniowe urządzenie symulacji lotu Podział symulatorów lotnictwa wojskowego SYMULATORY WOJSKOWEGO INSTYTUTU MEDYCYNYLOTNICZEJ Prace badawcze WIML Symulator badawczo-treningowy „Japetus” Symulator dezorientacji przestrzennej „Gyro-IPT” Symulator „Hyperion” Wirówka przeciążeniowa - symulator szkoleniowy Urządzenie do treningu katapultowania Komora niskich ciśnień „Wawelska” Termobarokomora „Gdańska” „ Komora niskich ciśnień z nagłą dekompresją Stacjonarna komora hiperbaryczna SYMULATORY I TRENAŻERY LOTNICZEJ AKADEMII WOJSKOWEJ Symulatory lotu Symulatory katapultowania Symulatory bezzatogowych statków powietrznych Lotnicze przyrządy gimnastyczne Symulator dezorientacji przestrzennej System „Selekcja” SYMULATORY I TRENAŻERY 4 SKRZYDŁA LOTNICTWA SZKOLNEGO Ośrodek Szkolenia Symulatorowego 41 Bazy Lotnictwa Szkolnego Zintegrowany system szkoleniowy M-346 Kompleksowy symulator lotu Symulator lotu FTD Komputerowy system wspomagania szkolenia Symulator komputerowy SBT samolotu M-346 „Bielik” Symulator katapultowania pilota samolotu M-346 „Bielik” Symulator samolotu PZL-130 TC II „Orlik” 202 Symulator samolotu M-28 „Bryza System szkolenia śmigłowca SW-4 LOTNICZE SZKOLENIE SYMULATOROWE W JEDNOSTKACH TAKTYCZNYCH SIŁ ZBROJNYCH RP 219 Symulator samolotu F-16 Symulator samolotu MiG-29 Symulator samolotu Su-22M4 Symulator samolotu C-295M Symulator śmigłowca W-3W „Klaudia” Symulator samolotu M-28 „Bryza” TL-28B 241 Szkolenie symulatorowe w ośrodkach zagranicznych KONCEPCJA CENTRUM SYMULACJI ISZKOLENIA LOTNICZEGO Uwarunkowania wpływające na rozwój szkolenia symulatorowego Uwarunkowania techniczne Uwarunkowania organizacyjne Uwarunkowania ekonomiczne Centrum Symulacji i Szkolenia Lotniczego - główne założenia Organizacja i zadania CSiSL Struktura CSiSL Zintegrowanie sieci symulatorowej lotnictwa SZ RP Przykładowe scenariusze ćwiczeń i misji
Sygnatura czytelni BMW: VIII K 107 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 15340 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mechanika lotu : manewry samolotów / Grzegorz Kowaleczko. - Dęblin : Lotnicza Akademia Wojskowa, 2022. - 399 stron : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 389-391.
OGRANICZENIA EKSPLOATACYJNE SAMOLOTU PRZECIĄŻENIE W LOCIE Energia samolotu, wysokość energetyczna i jednostkowy nadmiar mocy Wpływ przeciążenia na prędkość niezbędną do lotu Przeciążenie rozporządzalne Normalne przeciążenie graniczne Zależność przeciążeń od różnych czynników Przeciążenie maksymalne dopuszczalne UKŁADY WSPÓŁRZĘDNYCH I RÓWNANIA RUCHU UKŁADY WSPÓŁRZĘDNYCH I ICH TRANSFORMACJA RÓWNANIA RUCHU POSTĘPOWEGO 43 Równania ruchu postępowego w układzie Oxyz związanym z samolotem Równania ruchu postępowego w układzie Oxy/a związanym z przepływem RÓWNANIA RUCHU OBROTOWEGO 44 ZWIĄZKI KINEMATYCZNE KOŃCOWA POSTAĆ RÓWNAŃ RUCHU SAMOLOTU 47 SIŁY DZIAŁAJĄCE NA SAMOLOT 47 Siła ciężkości Siła ciągu Siły aerodynamiczne Składowe siły wypadkowej w układach współrzędnych MOMENTY SIŁ DZIAŁAJĄCE NA SAMOLOT Moment giroskopowy Moment od silników Moment aerodynamiczny CHARAKTERYSTYCZNE STANY LOTU Manewry wykonywane w płaszczyźnie pionowej Manewr przestrzenny samolotu Zakręt 56 PROSTOLINIOWE ROZPĘDZANIE I HAMOWANIE SAMOLOTU ROZPĘDZANIE SAMOLOTÓW Z TSO ROZPĘDZANIE SAMOLOTÓW Z NŚ HAMOWANIE SAMOLOTÓW NURKOWANIE SAMOLOTU Równania ruchu samolotu w fazie wprowadzania w nurkowanie Prędkość w fazie wprowadzania w nurkowanie Spadek wysokości w trakcie wprowadzania w nurkowanie Czas wprowadzania w nurkowanie Zmiana kursu w czasie wprowadzania w nurkowanie NURKOWANIE PROSTOLINIOWE Metoda dokładna obliczania nurkowania prostoliniowego Opis iteracji Parametry nurkowania prostoliniowego Uproszczona analiza nurkowania prostoliniowego FAZA III-WYJŚCIE Z NURKOWANIA Równania ruchu samolotu w fazie wyjścia z nurkowania Prędkość w fazie wyjścia z nurkowania Promień krzywizny toru lotu i prędkość kątowa w fazie wyjścia z nurkowania Utrata wysokości w fazie wyjścia z nurkowania Czas wyjścia z nurkowania WPŁYW PRZECIĄŻENIA PODŁUŻNEGO na NA WYJŚCIE Z NURKOWANIA GÓRKA SAMOLOTU Równania ruchu samolotu w fazie wprowadzania w górkę Prędkość w fazie wprowadzania w górkę Promień krzywizny toru lotu i prędkość kątowa w fazie wprowadzania w górkę Przyrost wysokości w trakcie wprowadzania w górkę Czas wprowadzania w górkę FAZA II-LOT WZNOSZĄCY FAZA III-WYJŚCIE Z GÓRKI Równania ruchu samolotu w fazie wyprowadzania z górki Prędkość na wyjściu z górki Promień krzywizny toru lotu i prędkość kątowa w fazie wyprowadzania z górki Przyrost wysokości w fazie wyprowadzania z górki Czas wyjścia z górki PRZYROST WYSOKOŚCI W CAŁEJ GÓRCE UPROSZCZONA METODA OBLICZANIA CAŁEJ GÓRKI WPŁYW PRZECIĄŻENIA PODŁUŻNEGO nm NA WYKONANIE GÓRKI PĘTLA RÓWNANIA RUCHU SAMOLOTU W PĘTLI PRĘDKOŚĆ SAMOLOTU W PĘTLI KĄT NATARCI A W PĘTLI MINIMALNA PRĘDKOŚĆ WEJŚCIA W PĘTLĘ WYSOKOŚĆ PĘTLI 137 CZAS WYKONANIA PĘTLI TOR LOTU W PĘTLI UWAGI DOTYCZĄCE WYKONANIA PĘTLI PÓŁPĘTLA PIONOWA (IMELMAN) RÓWNANIA RUCHU SAMOLOTU W PÓŁPĘTLI PIERWSZA CZĘŚĆ PÓŁPĘTLI DRUGA CZĘŚĆ PÓŁPĘTLI PRZEBIEG PARAMETRÓW LOTU W PÓŁPĘTLI KĄT NATARCI A W PÓŁPĘTLI MINIMALNA PRĘDKOŚĆ WEJŚCIA W PÓŁPĘTLĘ PRZEWRÓT RÓWNANIA RUCHU SAMOLOTU W PRZEWROCIE PRZEWRÓT ZE ZMIENNĄ PRĘDKOŚCIĄ Prędkość samolotu w przewrocie ze zmienną prędkością Utrata wysokości w przewrocie ze zmienną prędkością Czas wykonania przewrotu ze zmienną prędkością PRZEWRÓT ZE STAŁĄ PRĘDKOŚCIĄ Czas wykonania przewrotu ze stałą prędkością Utrata wysokości w przewrocie ze stałą prędkością ZAKRĘT SAMOLOTU ZAKRĘT PRAWIDŁOWY Równania ruchu w zakręcie prawidłowym Przeciążenie w zakręcie prawidłowym Prędkość w zakręcie prawidłowym Prędkość minimalna w zakręcie Promień zakrętu prawidłowego Prędkość kątowa w zakręcie prawidłowym Czas zakrętu prawidłowego Trajektoria zakrętu prawidłowego Czynniki wpływające na wykonanie zakrętu prawidłowego ZAKRĘT SAMOLOTU Z TSO Prędkość maksymalna w zakręcie Wykres V-H w zakręcie Ciąg niezbędny w zakręcie Przeciążenie normalne Promień zakrętu Prędkość kątowa w zakręcie Czas wykonania zakrętu Wnioski dotyczące zakrętu prawidłowego dla samolotu z TSO ZAKRĘT SAMOLOTU Z NŚ Prędkość maksymalna w zakręcie Wykres V-H w zakręcie Moc niezbędna w zakręcie Przeciążenie normalne Promień zakrętu Prędkość kątowa w zakręcie Czas wykonania zakrętu Wnioski dotyczące zakrętu prawidłowego dla samolotu z NŚ ZAKRĘT GRANICZNY 209 Ograniczenia w wykonaniu zakrętu Relacja pomiędzy przeciążeniami nzaCza,nzaJr, nzaJlt, „za+ Prędkość graniczna V Prędkości VD i 1Ą Inne warianty relacji pomiędzy przeciążeniami , nza_T/ [naJlr), nza+ WPŁYW ŚLIZGU NA WYKONANIE ZAKRĘTU Zakręt ze ślizgiem i stałym przeciążeniem normalnym nza Zakręt ze ślizgiem i stałym przechyleniem OGÓLNY PRZYPADEK ZAKRĘTU USTALONEGO 229 ZAKRĘT NIEUSTALONY BEZ ŚLIZGU I ZMIANY WYSOKOŚCI ZAKRĘT PO TORZE KRZYWOLINIOWYM PRZESTRZENNYM ZAWRÓT BOJOWY RÓWNANIA RUCHU DLA ZAWROTU BOJOWEGO PRĘDKOŚĆ W ZAWROCIE BOJOWYM KAT ODCHYLENIA TORU LOTU WZAWROCIE BOJOWYM 256 WYMAGANA PRĘDKOŚĆ POCZĄTKOWA W ZAWROCIE BOJOWYM CZAS WYKONANIA ZAWROTU BOJOWEGO PRZYROST WYSOKOŚCI WZAWROCIE BOJOWYM PEŁNY ZAWRÓT BOJOWY SKOŚNA PÓŁPĘTLA RÓWNANIA RUCHU DLA SKOŚNEJ PÓŁPĘTLI PRĘDKOŚĆ W SKOŚNEJ PÓŁPĘTLI WYMAGANA PRĘDKOŚĆ POCZĄTKOWA W SKOŚNEJ PÓŁPĘTLI CZAS WYKONANIA SKOŚNEJ PÓŁPĘTLI PRZYROST WYSOKOŚCI W SKOŚNEJ PÓŁPĘTLI PROMIEŃ SKOŚNEJ PÓŁPĘTLI I TORU LOTU KĄT PRZECHYLENIA I POCHYLENIA TORU LOTU W SKOŚNEJ PÓŁPĘTLI ZMODYFIKOWANY SPOSÓB WYKONANIA SKOŚNEJ PÓŁPĘTLI Pierwsza część skośnej półpętli Druga część skośnej półpętli SPIRALA RÓWNANIA RUCHU SAMOLOTU W SPIRALI PODSTAWOWE PARAMETRY SPIRALI SPIRALA WYKONYWAŃ A Z WYŁĄCZONYM SILNIKIEM Spirala optymalna - metoda przybliżona Spirala optymalna - metoda dokładna START SAMOLOTU ROZBIEG SAMOLOTU Równania ruchu samolotu w czasie rozbiegu Prędkośćoderwania Długość rozbiegu - wzory przybliżone Czas rozbiegu - wzory przybliżone Prędkość oderwania przedniego koła Pierwszy etap rozbiegu Drugi etap rozbiegu Dobór kąta natarcia w drugiej fazie rozbiegu Sposoby zmniejszania długości rozbiegu Siły działające na samolot w trakcie rozbiegu POWIETRZNY, PROSTOLINIOWY ETAP STARTU Równania ruchu samolotu w czasie powietrznego, prostoliniowego etapu startu Graniczny kąt wznoszenia Kąt wznoszenia Droga przebyta w czasie powietrznego, prostoliniowego etapu startu Czas powietrznego, prostoliniowego etapu startu POWIETRZNY, KRZYWOLINIOWY ETAP STARTU Równania ruchu samolotu w czasie powietrznego, krzywoliniowego etapu startu Prędkość samolotu w czasie powietrznego etapu startu Droga przebyta w czasie powietrznego etapu wznoszenia Zmiana wysokości w czasie powietrznego etapu startu Czas powietrznego etapu startu WYTRZYMANIE Równania ruchu samolotu w czasie wytrzymania Droga przebyta w czasie wytrzymania Czas wytrzymania LĄDOWANIE SAMOLOTU 34Z LĄDOWANIE KLASYCZNE Planowanie Wyrównanie Wytrzymanie Przyziemienie Dobieg samolotu LĄDOWANIE WEDŁUG SCHEMATU
Sygnatura czytelni BMW: VIII K 111 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153616 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mechanika lotu : osiągi samolotów / Grzegorz Kowaleczko. - Dęblin : Lotnicza Akademia Wojskowa, 2021. - 364 strony : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia na stronach 363-364.
PODSTAWOWE CHARAKTERYSTYKISAMOLOTU PODSTAWOWE CHARAKTERYSTYKI AERODYNAMICZNESAMOLOTU Współczynnik siły nośnej Współczynnik siły oporu Biegunowa samolotu Doskonałość samolotu ATMOSFERA WZORCOWA CHARAKTERYSTYKI SILNIKÓW LOTNICZYCH Rodzaje charakterystyk silników Charakterystyki prędkościowo-wysokościowe turbinowych silników odrzutowych Charakterystyki stoiskowe turbinowych silników odrzutowych Charakterystyki prędkościowo-wysokościowe turbinowychsilników śmigłowych Charakterystyki stoiskowe turbinowych silników śmigłowych Charakterystyki stoiskowe silników tłokowych46 Charakterystyki wysokościowe silników tłokowych MOC UŻYTECZNA I ROZPORZĄDZALNA ŚMIGŁOWEGOZESPOŁU NAPĘDOWEGO CHARAKTERYSTYKI ŚMIGIEŁ I DOBÓR ŚMIGŁA DOSAMOLOTU Podstawowe charakterystyki śmigła Wpływ ściśliwości powietrza na charakterystyki śmigła Dobórśmigła do samolotu UKŁADY WSPÓŁRZĘDNYCH I RÓWNANIARUCHU UKŁADY WSPÓŁRZĘDNYCH I ICH TRANSFORMACJA RÓWNANIA RUCHU POSTĘPOWEGO Równania ruchu postępowego w układzie Oxyz związanymzsamolotem Równania ruchu postępowego w układzie Oxayaza związanymzprzepływem RÓWNANIA RUCHU OBROTOWEGO KOŃCOWA POSTAĆ RÓWNAŃ RUCHU SAMOLOTU SIŁY DZIAŁAJĄCE NA SAMOLOT Siła ciężkości Siła ciągu Siły aerodynamiczne MOMENTY SIŁ DZIAŁAJĄCE NA SAMOLOT Moment giroskopowy Moment od silników Moment aerodynamiczny CHARAKTERYSTYCZNE STANY LOTU CIĄG NIEZBĘDNY I MOC NIEZBĘDNA DOLOTU POZIOMEGO WARUNKI USTALONEGO LOTU POZIOMEGO CIĄG NIEZBĘDNY DO LOTU POZIOMEGO Charakter przebiegu krzywej ciągu niezbędnego T„(V) Związek pomiędzy ciągiem niezbędnym Tn i doskonałościąsamolotu K Wpływ ściśliwości powietrza na ciąg niezbędny Wpływ wysokości lotu na ciąg niezbędny Metodyka obliczania krzywej ciągu niezbędnego MOC NIEZBĘDNA Charakter przebiegu krzywej mocy niezbędnej N„(V) Wpływ wysokości lotu na moc niezbędną Metodyka obliczania krzywej mocy niezbędnej 3.4. BIEGUNOWA LOTU POZIOMEGO CHARAKTERYSTYCZNE PRĘDKOŚCI SAMOLOTU W LOCIE POZIOMYM PRĘDKOŚĆ MINIMALNA Vmin PRĘDKOŚĆ OPTYMALNA Vopt _ PRĘDKOŚĆ EKONOMICZNA Vek RELACJA POMIĘDZY PRĘDKOŚCIĄ OPTYMALNĄ I EKONOMICZNĄ PRĘDKOŚĆ PODRÓŻNA Vp PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA Vmax ANALITYCZNA METODA OBLICZANIA PRĘDKOŚCI MAKSYMALNEJ DLA SAMOLOTÓW ŚMIGŁOWYCH Z SILNIKIEM TŁOKOWYM ANALITYCZNA METODA OBLICZANIA PRĘDKOŚCI MAKSYMALNEJ DLA SAMOLOTÓW ZTURBINOWYM SILNIKIEM ŚMIGŁOWYM ANALITYCZNA METODA OBLICZANIA PRĘDKOŚCI MAKSYMALNEJ DLA SAMOLOTÓW ZTURBINOWYM SILNIKIEM ODRZUTOWYM WPŁYW WYSOKOŚCI LOTU NA PRĘDKOŚCI CHARAKTERYSTYCZNE WPŁYW ŚCIŚLIWOŚCI POWIETRZA NA PRĘDKOŚĆ OPTYMALNĄ _ WPŁYW WYSOKOŚCI LOTU NA PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNĄ Fmax _ Wpływ wysokości lotu na Fmax samolotów z napędem śmigłowym Wpływ wysokości lotu na Fmax samolotów z napędem odrzutowym bez uwzględnienia ściśliwości powietrza Wpływ wysokości lotu na Fmax samolotów z napędem odrzutowym z uwzględnieniem ściśliwości powietrza DWA ZAKRESY LOTU POZIOMEGO WPŁYW RÓŻNYCH CZYNNIKÓW NA PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNĄ Fm Równania podstawowe Wpływ zmiany ciągu rozporządzanego 7j. na prędkość maksymalną Fmax samolotówzTSO Wpływ zmiany mocy silnika i sprawności śmigła na prędkość maksymalną Fmax samolotów z napędem śmigłowym Wpływ zmiany współczynnika siły oporu Cxa na prędkość maksymalnąFmax _ Wpływ zmiany powierzchni skrzydła S na prędkość maksymalną Fmax Wpływ zmiany masy samolotu m na prędkość maksymalną Fmax Wpływ zmiany temperatury powietrza TH na prędkość maksymalną Fmax WZNOSZENIE SAMOLOTUPODSTAWOWE PARAMETRY USTALONEGO WZNOSZENIA Wznoszenie i lot poziomy wykonywane na tym samym kącie natarcia Wznoszenie i lot poziomy wykonywane z tą samą prędkością lotu Największy kąt wznoszenia Prędkość wznoszenia Vwzn oraz największa pionowa prędkość wznoszenia wmax Biegunowa prędkości wznoszenia ANALITYCZNA METODA WYZNACZANIA PRĘDKOŚCI Vwm I wmax ORAZ PUŁAPU Pochodne mocy niezbędnej i rozporządzalnej Prędkości charakterystyczne wznoszenia i pułap samolotów z TSO Prędkości charakterystyczne wznoszenia i pułap samolotów z ST Prędkości charakterystyczne wznoszenia i pułap samolotów z TSŚ WZNOSZENIE SAMOLOTU Z TSO Z UWZGLĘDNIENIEM WPŁYWU ŚCIŚLIWOŚCI POWIETRZA WPŁYW RÓŻNYCH CZYNNIKÓW NA WZNOSZENIE SAMOLOTU Formuły podstawowe do oceny wpływu różnych czynników na wmax Wpływ zmiany ciągu/mocy na maksymalną pionową prędkość wznoszenia vvmax _ Wpływ zmiany masy na maksymalną pionową prędkość wznoszenia wn Wpływ zmiany współczynnika siły oporu Cxa0 na maksymalną pionową prędkość wznoszenia wmax Wpływ zmiany powierzchni skrzydła 5 na maksymalną pionową prędkość wznoszenia Wpływ zmiany temperatury powietrza T na maksymalną pionową prędkość wznoszenia w„ Formuły podstawowe do oceny wpływu różnych czynników na pułap samolotu Wpływ różnych czynników na pułap samolotu z TSO Wpływ różnych czynników na pułap samolotu z ST Wpływ różnych czynników na pułap samolotu z TSŚ Wpływ temperatury powietrza na pułap samolotu WZNOSZENIE NIEUSTALONE SAMOLOTU BAR0GRAM WZNOSZENIA TRAJEKTORIA WZNOSZENIA OPADANIE SAMOLOTU PODSTAWOWE PARAMETRY USTALONEGO OPADANIA Opadanie i lot poziomy wykonywane na tym samym kącie natarcia Opadanie i lot poziomy wykonywane z tą samą prędkością lotu Maksymalna prędkość opadania samolotów BIEGUNOWA PRĘDKOŚCI OPADANIA LOT ŚLIZGOWY Warunki, prędkość i kąt lotu ślizgowego Zasięg lotu ślizgowego Pionowa prędkość w locie ślizgowym Czas lotu ślizgowego Biegunowa prędkości lotu ślizgowego Uwagi dotyczące realizacji lotu ślizgowego Lot ślizgowy z uwzględnieniem wiatru WPŁYW RÓŻNYCH CZYNNIKÓW NA MAKSYMALNĄ PRĘDKOŚĆ OPADANIA SAMOLOTU Formuły podstawowe do oceny wpływu różnych czynników na maksymalną prędkość opadania Wpływ ciągu na prędkość maksymalną Fmax opadania samolotów z TSO Wpływ mocy i sprawności śmigła na prędkość maksymalną Fmax opadania samolotów z napędem śmigłowym Wpływ zmiany współczynnika siły oporu Cxa0 na prędkość maksymalną Fmax opadania samolotów Wpływ zmiany powierzchni skrzydła S na prędkość maksymalną Fmax opadania samolotów Wpływ zmiany masy samolotu m na prędkość maksymalną Fmax opadania samolotów Wpływ zmiany kąta pochylenia toru lotu ya na prędkość maksymalną Fmax opadania samolotów WPŁYW RÓŻNYCH CZYNNIKÓW NA KĄT OPADANIA SAMOLOTU Formuły podstawowe do oceny wpływu różnych czynników na kąt opadania samolotu Wpływ zmiany masy w na kąt opadania samolotu Wpływ zmiany współczynników sił aerodynamicznych na kąt opadania samolotu ZASIĘG I DŁUGOTRWAŁOŚĆ LOTU ZASIĘG I DŁUGOTRWAŁOŚĆ LOTU SAMOLOTU Z TSO Wpływ prędkości lotu na godzinowe i kilometrowe zużycie paliwa Wpływ wysokości lotu na godzinowe i kilometrowe zużycie paliwa Analityczna metoda obliczania V(bfJmm i (bL)mm dla prędkości mniejszych od Vmax Analityczna metoda obliczania parametrów lotu zapewniających (bL)n w warunkach lotu z ZASIĘG I DŁUGOTRWAŁOŚĆ LOTU SAMOLOTU Z TSŚ Określenie prędkości V(bh)min paliwa (bh)min oraz minimalnego godzinowego zużycia Określenie prędkości T%i)min zużycia paliwa (bL)mm oraz minimalnego kilometrowego ZASIĘG I DŁUGOTRWAŁOŚĆ LOTU SAMOLOTU Z ST Wpływ prędkości lotu na godzinowe i kilometrowe zużycie paliwa Dokładna metoda obliczania zużycia paliwa Wpływ zmiany masy m na minimalne zużycie paliwa dla samolotów z TSO Wpływ zmiany prędkości na minimalne zużycie paliwa dla samolotów z TSO Sposób określenia współczynnika sprawności śmigła rjś _ Wpływ obrotów na godzinowe i kilometrowe zużycie paliwa ■ obroty optymalne Przybliżone metody obliczania zużycia paliwa Wpływ wysokości na godzinowe i kilometrowe zużycie paliwa WPŁYW RÓŻNYCH CZYNNIKÓW NA ZASIĘG I DŁUGOTRWAŁOŚĆ LOTU Formuły podstawowe dla samolotów z TSO Wpływ zmiany współczynnika siły oporu Cro0 na minimalne zużycie paliwa dla samolotów z TSO . Wpływ zmiany pola powierzchni skrzydła na minimalne zużycie paliwa dla samolotów z TSO Formuły podstawowe dla samolotów z TSŚ Wpływ zmiany współczynnika siły oporu Cxa0 na minimalne zużycie paliwa dla samolotów z TSŚ Wpływ zmiany masy m na minimalne zużycie paliwa dla samolotów z TSŚ _ 345 Wpływ zmiany prędkości na minimalne zużycie paliwa dla samolotów z TSŚ Wpływ zmiany powierzchni skrzydła na minimalne zużycie paliwa dla samolotów zTSŚ345 Formuły podstawowe dla samolotów z ST Wpływ zmiany współczynnika siły oporu Cxa0 na minimalne zużycie paliwa dla samolotów z ST Wpływ zmiany masy m na minimalne zużycie paliwa dla samolotów z ST Porównanie wpływu Cxa0 oraz masy na długotrwałość i zasięg samolotów z różnymi typami silników Obliczanie zasięgu i długotrwałości lotu
Sygnatura czytelni BMW: VIII K 102 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 15302 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Drugie miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Bibliografia, netografia na stronach 265-269.
ORGANIZACJE KADECKIE W AUSTRALII System edukacyjny Australii Kadeci Australijskich Sił Powietrznych Działania promocyjne Q STRUKTURA DOWODZENIA I ORGANIZACJA RAAF Ogólna charakterystyka RAAF Struktura organizacyjna RAAF Dowództwo Lotnictwa Grupa Lotnictwa Bojowego Grupa Mobilności Powietrznej Grupa Wsparcia Bojowego Grupa Rozpoznania i Odpowiedzi Centrum Walki Powietrznej Grupa Szkolenia Lotniczego LOTNICTWO AUSTRALIJSKICH WOJSK LĄDOWYCH I KRÓLEWSKIEJ AUSTRALIJSKIEJ MARYNARKI WOJENNEJ Lotnictwo AA 1 Struktura organizacyjna AA Avn Statki powietrzne AA Avn Selekcja i szkolenie lotnicze pilotów AA Avn 172 3.2. Lotnictwo RAN Szkolenie pilotów RAN Jednostka badawcza oraz operacje desantowe O SELEKCJA I ETAPY SZKOLENIA LOTNICZEGO RAAF Rekrutacja i selekcja kandydatów na pilotów RAAF Etapy szkolenia pilotów samolotów odrzutowych RAAF Szkolenie lotnicze pilotów samolotów wielosilnikowych RAAF Szkolenie symulatorowe w RAAF
Sygnatura czytelni BMW: VIII K 110 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153615 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności